June 13, 2018

Abstract, Civic Organizations and Internet Social Networks: A Case Study in the Province of Buenos Aires

:::::: Abstract ::::::



Civic Organizations and Internet Social Networks: A Case Study in the Province of Buenos Aires
by Ana Cecilia Silva

A neighborhood assembly in a medium-sized city in the province of Buenos Aires formed in connection with a petition for designation as a historical protection area uses the Internet to generate visibility spaces alternative to those of the traditional media and install its own agenda, to include in those new spaces the voices and perspectives of new social actors, and to organize and improve its own participatory management. Its use of Facebook has acquired some of the features of “community media.” At the same time, its use of the Internet for internal communication and coordination is clearly accessory to face-to-face interaction. There is a generational difference in access to and decision making about the content to be posted in the various media, and spokespersons have become authorized voices. Appealing to both the traditional and the new media is a crucial aspect of the assembly’s positioning strategy, but the strategy is in constant revision.


La asamblea vecinal de una ciudad mediana de la Provincia de Buenos Aires, Argentina, que se formó en torno a una petición para designarse área de protección histórica utiliza la Internet para la construcción de espacios de comunicación alternativos a los medios tradicionales e instalar así su propia agenda, incluir las voces y perspectivas de nuevos actores sociales en esos nuevos espacios, y organizar y mejorar su propia administración participativa. El uso que le dan a Facebook ha adquirido algunas características de los “medios comunitarios.” Al mismo tiempo, el uso de la Internet para la comunicación y coordinación internas es claramente un accesorio a la interacción cara a cara. Hay una diferencia generacional en el acceso a y decisiones en torno al contenido que se publica en diversos medios, y los voceros se han convertido en voces autorizadas. La estrategia de posicionamiento de la asamblea apela a medios tanto tradicionales como nuevos, pero dicha estrategia está sujeta a revisión constante.

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